Tired


Die Website tired.com besteht nur aus einer kleinen Frage und einer Aufforderung:

Are you tired?

Tell us why.

Paul Boutin erzählt die Geschichte dazu. Seit 1997 besteht diese Seite in unveränderter Form und dutzende Menschen schreiben jeden Tag E-Mails an tired@tired.com. Sie alle kümmern sich nicht darum, ob ihre Identität gewahrt bleibt und berichten schonungslos von ihren Problemen. Egal, ob eine überforderte Mutter mit zwei Kindern und zwei Jobs oder der einsame Navy-Soldat auf einem Flugzeugträger mitten im Ozean, sie alle nehmen die Gelegenheit wahr, ihren Kummer mit jemanden zu teilen, den sie nicht kennen.

No one bothers to write in anonymously. […] Messages to tired@tired.com are sent from the visitor’s own e-mail client. Gripes about husbands, wives, children, and commanding officers come signed with the sender’s real name and address. Mike doesn’t reply to these messages, and he doesn’t publish them, but how do they know he won’t? One theory he’s encountered in his user-experience work: People trust simply designed sites. Tired.com’s plain-text, unadorned format seems soothing and trustworthy, particularly when compared to the garish, on-the-make look of most sites. A few visitors mistake it for a professional sleep-deprivation study and dutifully list their symptoms, perhaps in hopes of joining a clinical trial.

via: WorldWideKonstantin